• About
  • Parent Page
  • Archives
  • Uncategorized
  • Hantaran tinggi....Si lelaki Oh My!

    Sep 16, 2012

    salam...xtau kenapa..hari ni...ramai gak lah orang dok ulas perkara ni...

    aku pon nk bg pendapat sikit lah.. Hantaran ni...pada aku...berseederhana sudah lah... lebih pikirkan selepas perkahwinan..lg byk nak pakai duit...

    pendapat kedua plak...dlm islam sendiri suruh cari yg sama taraf.. tp kalau dah jodoh.. mana2 pihak yg lebih berkemampuan perlulah sedikit prihatin dgn tahap kemampuan pasangan anda.

    pada si lelalki...kalau rase xmmpu tuk mmberi harga yg diminta... g cari je lah bunga yg lain..

    pada si perempuan...kalau rase.. kita layak meletakkan harga kita setinggi itu...nilai lah diri kita.. sempurnakah kita untuk mendpat "harga yang kita mintak"

    ramai yg berlumba2 nk mendpatkan nilai hantaran tinggi...eh piah. ..anak si som tu...hantaran 20k...anak kau berapa?...lebih kurang mcm tu lah contohnya.. apa pointnye...ko dapat piala thomas ke klw pecahkan record hantaran kampung..haha

    kalau yg mmpu tu..pi lantak lah lahkan nk letak berapa pon...heehe..tp ada gak yg ckp gini..biarlah hantaran tu mahal mne pon..klw die syg kita. .die akan usaha..then btul...tp lambat sikit lah kawin nye x..haha

    note : aku lebih suke tengok berapa sebenarnye lelaki tu nak bg..dr kita yg mnetapkan hantaran tersebut...tp yg laki2 pon agak2..letak harga tu kan...hahaa...cau cin cau...assalamualaikum

    7 Mereka yg baik:

    1. Serikandi Wyna said...:

      Assalamualaikum..

      bagi sy pula,tak perlu la hantaran segala sbb hantaran ni bukan satu kewajiban,cuma adat je.

      Cukuplah sekadar mahar. :)

    1. Sya Isya said...:

      terpulang pada lelaki tu mampu nak bagi berapa. tapi ada juga lelaki dia sendiri cakap nak bagi berapa, pastu sendiri mengeluh, walhal pihak perempuan tak minta. huhu... zaman sekarang ni nilai duit dah jatuh. 10k pun jadi sikit.

    1. Putri said...:

      ikut kemampuan lelaki la.walaupun tak wajib tapi itu adat kita...jangan sampai membebankan kita dikemudian hari cukup la

    1. AizatHanif said...:

      bende yg baik tak pyh la nk demand..walaupun demand tu kadang2 bagus tapi berpada pada..sbb mahal n tak dapat kawin nanti takot jadi bende yang tak baik huhuhu

    1. wisata bakti alam said...:


      kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
      Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
      ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

    1. saifudin abu izzudin said...:

      nice day :)
      hargailah hari kemaren,
      mimpikanlah hari esok,
      tetapi hiduplah untuk hari ini.
      bagi-bagi motivasinya yaah...

      http://wisataoutboundmalang.com/

      http://www.nolimitadventure.com/