• About
  • Parent Page
  • Archives
  • Uncategorized
  • Profesional or personal..which one?

    Aug 12, 2009





    MySpace



    Malam ni..rumate aku semua tgh giler stdy TOS MySpace kecuali anis cz die bdk cmputer.. aku stdy gak.. wat soalan numerical 1..pastu aku layan drama jepun MySpace ..First kiss. MySpace Tajuk dah wat org pikir mcm2 tentang citer ni.. jalan cite agak slow tapi pengisian cerita ini agak bagus dan mendalam. sebenarnye aku bukan layan sgt citer jepun ni.kalau korea tu boleh lah jugak layan. Tapi boring xd keje nak wat walhal ade je keje yg melambak. Aku downlod je lah citer ni. Lame gak peram citer ni. Dr sebelum cuti H1N1 lg.Minggu ni aku rase mcm xd mood nk stdy sgt pon..tu yang dok layan citer ni.



    Citer ni bukan je pasal cinta..tp tentang kerjaya dan talian kekeluargaan (adek beradek ). Watak dlm citer ni Mio( heroin ) Kuza ( abg heroin yg jugak watak utama ) Yuki ( Hero...hensem n cute hehe )MySpace Tanagi ( doktor yg rawat Mio ) tu lah ntara watak2 yg penting dalm citer ni..Mio dan Kuza adek beradek kandung tp dah bpisah cz mak n ayah dorg berpisah. 10 tahun xjmpe. Mio plak d sakit jantung. Die bergantung pd ubat spanjang masa. Emak kpd Mio bg peluang pd Mio tuk wat pe yg die nak sebelum die menjalani pemedahan jantung yg mentukan hiup dan mati die. Die wat kputusan tuk jumpe abg die kat Jepun.




    Bile dah smpai Jepun n dah jumpe abg die Kuza. Abg die dpt tau sakit Mio, die pon janji yg die akn cri kan adek die tu first love n akan mengembirakan hati adek die spanjang adek die tu dlm jagaan die. Byk lah yg berlaku. ade yg sedih n gembira. Mio jatuh cinta dgn doktor pelatih yg rawat die, Yuki. Tp atas dasar profesional sbgai seorang bakal doktor, Yuki terpaksa simpan perasaan die. Sebab tak mahu pe yg berlaku pg Dr Tanaki berulang. Contoh, seorang doktor xleh jatuh cinta dgn pesakit sebab tuk jaga perasaan kedua belah pihak Mio dan Yuki. Yuki xdpt fokus pd kerj sbb risaukan keaadaan Mio. Mio plak yg pd mulanya stuju tuk wat pemedahan tu buat kputusan tuk xnk jalani pmedahan itu ats sbb takut tuk kehilangan ape yg die alami skrg iaitu cinta n kasih syg dr abg dan kekasih. smpaikan abg die yg pd mulanye mgalakkan hbgn tu tibe2 nk mghalang hubungan dorg..nak tau die wat pemedahan or x...berjaya ke x die dr pemedahan tu..n mcm ne kisah cinta Mio dan kerjaya Kuza sbgai jurukemera..Lu cari lah cita ni..heehhe



    Korang setuju ke tu? Aku tak tau nk komen ape..cinta tu mmg lah indah wlwpon aku lom rase..huhu..tp kerjaya tu..penting gak..kene tau gak..matlamat kerjaya kita tu. Pada aku, klw pandai uruskan antara dua tu..rase nye x d msalah rsenye..aku x nk cerita abis cite ni..sape nak cite ni..pandai2 r cri..huhu..

    k r..tido dlu..nite MySpace

    0 Mereka yg baik: