• About
  • Parent Page
  • Archives
  • Uncategorized
  • Kali pertama adalah sangat bermakna

    Oct 9, 2011
    Salam..mungkin ada yang x fhm sangat dengan tajuk entry aku kali ini.. kali pertama adalah sangat bermakna... di mana ..kali pertama kita membuat sesuatu dalam hidup kita adalah sangat bermakna.aku dapat ilham pasal entry ni daripada ceramah Engineering society..Ceramah yg menarik perhatian aku cz cara beliau menyampaikan ceramah tersebut...apa yg kali pertama itu...contoh nye seperti dibawah ...

    Kali pertama kita berjaya berjalan sendiri


    Orang tua kata..dapat kaki..kanak2 kecil yg baru dapat kaki... kite pon pernah jadi kanak2 tersebut.. so kali pertama kita mendapat kaki.. berapa byk kita jatuh dah bangun kembali.. mungkin kita x berapa ingat memori ini sebab kite masih kanak-kanak..

    Kali pertama masuk sekolah


    Kali pertama masuk sekolah.. ada yang excited.. ada yg takut-takut... kalau aku dulu.. sampai mak ngan ayah aku kene gilir-gilir tunggu kau dekat sekolah selama seminggu.. huhu... lagipon kedai ayah aku sebelah sekolah je..hahahah...korang plak mcm ne?
    Kali pertama kita duduk di hostel..


    pengalaman yang bermakna aku rasa. sebab disini kita berlajar untuk berdikari.. berjauhan dari emak dan ayah...setelah dari tahun 1 hingga tahun 6 kite duduk bermanja bersama keluarga tersayang dirumah..

    Kali pertama jatuh cinta


    Yang ni aku rasa semua suka..aku pon mengalami nye lah... sampai sekarang pon masih ada rasa lagi.. cz belum lagi jatuh cinta kali 2-3-4-5-6...haha...for me..jatuh cinta hanya sekali... byk masam manis nye jatuh cinta kali pertama betul x? agak2 ada x yg bersama dengan cinta pertama mereka? atau hanya wujud dalam tv dan novel2 sahaja..

    Kali pertama kita menolak


    say no to rahsuah..yg ni yg aku nak share .... macam penceramah tu ckp..skali kite menolak untuk menerima rahsuah..pasti berkali-kali kita boleh menolah rahsuah.. tapi kalau sekali kita dah menerima... pastinye berkali-kali kite akan menerimanye ...rahsuah ni musuh utama dalam bidang kejuruteraan.. tp aku rsa mana-mana bidang pon sama je..

    nota kaki : akhirnya aku berjaya type entry ni sampai habis dalam keadaaan hidung berair..

    11 Mereka yg baik:

    1. Admin said...:

      betul tu sekali kita dah stat berkali2 la kita nak..nak2 bende2 yg x baik

    1. ROSSA said...:

      thts true man .! i like the way im at hostel..! i can train my self to step on my own feet.!:)

    1. Unknown said...:

      hahahaha...memang bagus kot entry nie...kali pertama mmg cukup bermakna.... dan kadang kala kali pertama lah yang akan di ingat....kali pertama membawa kepada hari yang seterusnya...tapi kadang kala kali pertama boleh jadi terlalu menyakitkan....

      peace yooo.....

    1. si kiut lavender said...:

      kali pertma singgah di sini..
      terasa sangat indah bila dpat mengimbas kembali detik2 manis dlam hidup ini..:)

    1. N'Craft said...:

      teringat zaman sek. ehehe. nangis kot kat kantin. dah besar teringat blk, malu plak. ahahaha

    1. radsmil said...:

      kalau ble bab cinta tu nk kali pertama je.. hehehe.. nice entri..xD

    1. Cik Itah said...:

      like entry awak!,,,,banyak info..

    1. Dhiaqiud said...:

      kali pertama cabut gigi..sakit woo...

    1. ctk said...:

      ct setujuuu..kali pertama ni lah yang kita selalu rindu..hihi