• About
  • Parent Page
  • Archives
  • Uncategorized
  • tersurat & tersirat

    Mar 31, 2009

    Kepada yang lelaki, kalau perempuan cakap macam ni, so korang kena paham-paham la apa yang dorang maksudkan ye. Perempuan ni penuh dengan ayat yang tersurat dan tersirat. Ye lah, perempuan kan… ;))

    Kalau perempuan tanya: Lawa ke budak pompuan tu?
    Makna tersembunyi: Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu?

    Kalau perempuan tanya: You dah makan ke belum?
    Makna tersembunyi: Jom pi makan. Lapar ni!

    Kalau perempuan kata: Lawa-lawa la baju kat sini, yek.
    Makna tersembunyi: Belikanlah untuk I.

    Kalau perempuan kata: Rasa macam nak pening la.
    Makna tersembunyi: Tolong picit kepala.

    Kalau perempuan kata: Letihnya hari ni. Mana nakmasak, basuh kain-baju lagi…
    Makna tersembunyi: Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek.

    Kalau perempuan kata: Kita lebih sesuai berkawan saja.
    Makna tersembunyi: I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?

    Kalau perempuan kata: I suka berkawan dengan you. You baik, memahami bla bla bla…
    Makna tersembunyi: Hish… I rasa macam minat sesangat kat you la… Rasa macam nak jadi awek you je.

    Kalau perempuan tanya: You pernah tak teringatkan awek you yang dulu?
    Makna tersembunyi: Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.

    Kalau perempuan kata: I sanggup berkorban demi kebahagiaan you.
    Makna tersembunyi: Amboi! Aku kena berkorban.Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok.

    Kalau perempuan kata: I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil.
    Makna tersembunyi: Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu.

    1 Mereka yg baik:

    1. .:nuraffizza:. said...:

      amboi, ain..
      mendalam sungguh nmpknye kata2 2..

      (",)