• About
  • Parent Page
  • Archives
  • Uncategorized
  • Kebenaran yang hodoh tp terpaksa diakui

    Oct 22, 2009
    salam..td tghari, smbil2 aku wat calculation tuk report influence line, aku layan cerita gadoh . boleh tahan lah cerita die..bg aku lah.. bg yg kurang layan cite melayu ni n berunsur patriotik plak..aku xtau lah kan..xd sape2 pon yg promot cite ni kat aku. aku downlod n tgk smbil2 wat keje.. aku suka part mse student2 tu wat pementasan teater...pelakon..pengarah cite ni..aku x kenal langsung.. biasenye klw movie dorg kan letak pelakon2 terkenal tuk tarik perhatian org ramai.. tp cite ni aku rase dorg gunekan pendekatan jln cerita tuk menarik perhatian orang ramai.. cite die pasal orang melayu gaduh dgn orang cina..dan orang india tersepi ditgh2 pergolakan tersebut.. nk cite semua kang dah jd mcm buku plak kan..so sikit2 sudah.Ni semua pasal realiti..perkara yg btul2 kat negara kita..ok layan dialog kat bwh ni

    part pementasan teater :

    guru teater : kita tidak pernah mendengar ape yang mereka cube katakan, kita anggap mereka pemberi masalah kpd pihak sekolah..tp mereka sebenarnya bkan punca masalah tersebut.. tetapi kita yg mmbuatkan mereka keliru ( kita tu guru2 n family )

    pelajar melayu lelaki 1 : ini cerita aku,cerita kami, cerita kita yg hidup dalam kegelapan

    pelajar cina lelaki 1 :kita x buta..buka lah mata.lihat lah sekarang

    pelajar melayu lelaki 1 : aku dan kamo, ape bezanya?warna kulitkah?bahasa pertuturan ke? budaya? keturunan? apa?! itukah alasan kita untuk bermusuhan?

    pelajar cina lelaki 1 : jika ye..kami rela dibutakan mata hidup dalam kegelapan..

    pelajar cina lelaki 2 : bapa sy kata, kita org cina, msti kerja kuat. negara ini melayu punye,melayu x gune,melayu x hormat sama org cine,jd sy pun x suke dgn org melayu!. melayu bodoh..melayu pemalas! penindas! aku hanya kwn dengan org cina.

    pelajar melayu 1 : aku xd kwn lain selain melayu, aku diajar bahwa cina adalah bangsa penipu!, aku percaya, jgn bg cina kuase, nnti melayu hilang negara. aku diajar bhwa cina adalah musuh! aku percaya dan aku benci mereka!

    adengan pergaduhan diantara pelajar cina dan pelajar melayu...

    pelajar india lelaki : aku tersepit..( die ni slalu kene buli ngan pelajar melayu n cine..smpi tekencing..) aku xbleh lari..aku slalu jd mangsa. kamo melayu cina..slalu pikirkan tentang korg, bagaimana dgn aku, korg ingt aku ape?bintang yg xd perasaan?yg boleh korg sepak terajang..smpi bile korg nk tolak aku?smpai aku mgamuk, membunuh?itu yg korg nk?! aku hanya mau berkawan..hidup bersama mcm saudara..hentikan pergaduhan ini!!

    pelajar perempuan : cikgu kata aku bdh..pemalas..aku g sekolah nk belajar..tp dorg sibuk pkrkan ttng ranking sekolah..nk jdkan sekolah no 1 konon!..no 1 untuk siapa?! pelajar ke sekolah?! aku xsuka hidup aku ditentukan..disekolah aku dilarang untuk berfikir..aku diajar untuk mgikut! ini bukan sekolah nmanya..ini penjara!!

    abis..........mls lah nk cite smpi abis..aku nk tulis part yg aku suke je..nge~~~..........hehe... bende ni berlaku atau tidak? klw xfhm..tgk r cite die..klw nk tgk lah kan... semua cerita kat tas tu aku taipkan dialognya je..aku dgr n aku taip..bukan akku cipta.. aku x sokong mne2 pon.. pe yang aku tau..semua kite ni sama...

    satu malaysia!!!!


    nota kaki : sape nk burger percume..special punye..kene lah jg pengomen ke 8..ke 8 ye..hnye utuk entry ini sje...hehe...smpi 30 october 2009 je valid

    4 Mereka yg baik:

    1. fabulous mariam said...:

      alamak dak mm..
      abes ar chance ko nak dpt mc d..
      ak pon same..lame sgt tunggu org post..
      ain..ak nak juge...
      nnt ak anta komen lagi aeh..

    1. anak laut said...:

      tq singgah anklaut.:)

    1. fabulous mariam said...:

      ain..
      nmpak gayenye jimat duit ko..
      x yah blanje pengomen ke 8..
      boleh lah duit yg ko da reservekn tu..
      buat blanjae ak ..boleh kan???