• About
  • Parent Page
  • Archives
  • Uncategorized
  • Kuih tunjuk by hand vs kuih made by hand

    Sep 6, 2010
    Salam..
    nampak kuih kat tas tu?
    kuih tat nenas myfavourite...
    wlwpon pernah mncube tat strawberi..
    tat nenas masih lg mnjadi pilihan hati..

    byk buat kuih raya kali ni?
    umah aku ade lah 3-5 jenis buat biskut raya
    antaranya..
    tat nenas..
    temperek..
    mini popia..
    kuih koya...
    sarang semut..

    kuih tunjuk biase nye..
    kacang2..
    gule2..
    hanya tuk penuhkan meja ..hehe

    so korang rase..
    mana berbaloi?
    buat sendiri or beli sendiri? hehe

    tahun ni ingat nk beli kek lah..
    lama x mkn kek berkrim..
    =)
    tp xtau lah bile nk g tempah...





    mmg murah..kualitinye mcm mane plak????????

    9 Mereka yg baik:

    1. puteriqaizyan said...:

      homemade lg best! ;))

    1. Malangkaya Business Center said...:

      mau donk..

      eh, btw, blognya keren.. :)

    1. Mohd Sham said...:

      kuah raya .kuih raya..last sekali kuih rasa....
      kuih tunjuk2 juga nie?

    1. d_LA said...:

      w0w, byknye beskut raye..yum yum..samat ari raye nia =)

    1. affizza said...:

      disebabkan xreti buat kuih, rasenye kuih tunjuk lg senang kot. kl buat sendiri, cnfm2 xjd. msuk tong smph. tp kl kuih tunjuk ni kenalah yg betul2 sedap. selalunye cari yg org buat. kl made in kilang, samalah nasib mcm kuih buat sndri. tong smph juge sbb xsedap. hihi

    1. ChiLaBaey's Spot said...:

      Janganlah beli kuih yang tunjuk2 di Chow Kit... memnyesal tak sudah nanti... 3 tahun lepas beli kat sana, last2 rupa jer cantik rasa sama jer dengan yg lain2... Hampeh... :(

    1. gnesop.com said...:

      nak cepat dan mudah - kuih tunjuk
      nak murah, sedap, jimat - kuih sendiri :)

      selalu beli jer.. huhuhu

    1. bardboo said...:

      kuih tunjuk senang..hehe..