• About
  • Parent Page
  • Archives
  • Uncategorized
  • Lelaki takut pada soalan-soalan begini..betul ke?

    Jan 7, 2011
    Apakah dia tertarik pada wanita lain
    Jangan cuba-cuba menanyakan pertanyaan ini. Beberapa wanita tetap bertanya pada pasangannya apakah ia tertarik pada wanita lain atau tidak? Seorang lelaki yang mengaku tidak memperhatikan atau merasakan sesuatu pada wanita lain tidak ubah merupakan seorang lelaki lemah dan bohong. Tidak ada salahnya lelaki memperhatikan dan mengkagumi wanita lain asalkan perasaannya tidak meyimpang.

    Apakah yang terjadi pada hubungan masa lalu
    Beberapa wanita menjadi ingin mengetahui tentang masa lalu pasangan mereka. Mereka mahu tahu apakah pasangannya bahagia dengan bekas kekasih atau isteri atau malah sebaliknya. Tidak ada untungnya menyelidiki isu ini selain anda mungkin memberikan perhatian dengan pengalaman masa lalunya. Ingat dia mungkin telah banyak berubah dan belajar dari kesalahan. Cubalah untuk tidak mengungkit kesalahan masa lalu keranan dia mungkin sudah ingin melupakannya.



    Kemana dan bagaimana hubungan berjalan
    Banyak wanita yang tidak sabar-sabar ingin membincangkan sola hubungan. Mereka ingin tahu bagaimana pasangan mereka merasakan hubungan sehingga memintanya untuk menceritakan. Masalahnya, diskusi ini membuat banyak lelaki tertekan dan gelisah dan pertanyaan seperti ini kelihatan tidak jelas dan mungkin lelaki tidak mengerti apa sebenarnya yang ditanyakan.

    Apa yang difikirkan? (biasanya di tempat tidur)
    Beberapa wanita ingin menyakinkan apakah pasangannya tengah memikirkan tentang dirinya di tempat tidur. Ini adalah pertanyaan rumit. Meskipun dia mencintai dan sangat bahagia, normal bagi lelaki membayangkan orang lain. Ini bererti dia membuat pengalaman menyenangkan bagi dirinya sendiri dalam banyak cara.


    Apakah dia selesa dengan teman atau saya
    Banyak wanita menjadi posesif terhadap perhatian pasangannya. Wanita ingin dimasukan dalam setiap aktiviti sebagia bukti pasangan mencintainya. Dan jika seorang lelaki selalu bersamam teman-temannya, mereka bertanya apakah dia lebih suka menhabiskan waktu diluar dibandingkan menghabiskan waktru di rumah. Sebenarnya lelaki memerlukan waktu bersama teman-temannya, tidak peduli seberapa dalam di mencintai anda.



    nota kaki : Aku x rasa lelaki takut dengan soalan2 mcm ni..just dorang x suke kot..kot lah...

    19 Mereka yg baik:

    1. biskut said...:

      yup its right...aku selalu diajukan soklan dan pernah diajukan soklan2 macam nih...bukna tak leh jawab tapi nampak macam remeh jer..malah merimaskan.boleh tambah stress ooo..Memang komunikasi itu penting tapi soklan macam nih membuatkan lelaki jadi tawar hati.

    1. ameer said...:

      a ah..bukan takut..x suke..rase cm x dipercayai..huhu

    1. syusye said...:

      kelakarnya kalo laki tkut dgn soalan2 nie..he he he..=p

    1. eyqasara said...:

      eyqasara: waaa... mmg bernas idea ni.. kdg2 kte mmg terlepas pndang hal ni.. tp entry ni bgus utk mengingatkn pd kaum hawa... ;) gud job!

    1. LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN said...:

      lelaki kot...

      akal dia 9,,,so banyak sgt bende berlilit kat otak,,,

      gurl pn paham2 la,,,kalau aku kene soal pn malas

    1. eikieyn said...:

      its depends actually. Suppose dlm relation digalakkan berbincang benda2 camni, cume jangan la setiap kali jumpe, asik dok borak psl topic ni. Tp kepada perempuan yg jenis senang panas hati, anda tak digalakkan bertanya topic sebegini, takut si lelaki tersalah jawab, tak memasal jd gadoh plak. :P it's just my 2 cents. ;)

    1. miss 3L bunny said...:

      hehe sa sukung kaka..laki x takut pun ma solan2 berikut cuma dia x suka d soal..btw past is da past haha

    1. ✿ CikCimi said...:

      aha.
      aku pun rse dorg xsuke.

    1. Freaky said...:

      x takot pon.. yang takot tu maybe ade masalah. haha

    1. a'im said...:

      memang tak suka..rimas rimas

    1. mira_nas said...:

      mungkin lelaki tu ego?

    1. Seri Bahasa said...:

      tak ada sebab nak buat begitu...kan lebih elok saling mempercayai.

    1. aming said...:

      ak takut kalu org pompuan tu tnye,mcm mna nk jwb soklan math ni..hahahaha

    1. eRza farEeha said...:

      wahhh..nk tye la cm2..huhuhu

    1. GaDiS OGi' JoRo' said...:

      betol2! sokong nia..
      lelaki mmg xsuke ditnye soklan2 cmni.
      ktnye ia merimaskn mreka..huhu

    1. HonEyBuNNy said...:

      salam..ila sihat ja....sihat x??ngeh3..betul tu...1 more thing, ila suka tanya bila nak kawin..takot terketar2....terus fon coz ila cakap nak tawin tahun dpn..eeheheh

    1. HAZWAN17 said...:

      malas nak jawab soalan-soalan remeh camni hehe