• About
  • Parent Page
  • Archives
  • Uncategorized
  • Contest Ayahku Sayang

    Jan 24, 2010
    salam
    aku agak tertarik dgn contest yg di buat oleh cik bard
    Saya sayang ayah saya kerana die adalah pencetus semangat saya
    Ayahku bernama ZAINI B MD SHARIF
    Berumur 47 tahun ( sudah berkahwin k..klw x xd nye aku kat sni )
    Seorang Peniaga ( ayah aku ade workshop motor sendiri )
    Memang berasal dari Melaka
    so aku mmg ank Jati Melaka

    Mase kecik2 dlu..
    kakak sepupu aku slalu tnye
    syg emak ke syg ayah?
    aku jwb sayang ayah
    tp tu tak bermaksud aku x syg emak aku
    mungkin sebab aku lebih rapat dgn ayah aku
    cz tu aku jwb mcm tu..

    syg emak lain
    syg ayah lain
    cz dua2 mmpunyai karakter yg berbeza
    dua2 ade cara mndidik aku yg berbeza
    tp kedua-duanya penting dalam hidup aku
    dan kerana mereka aku berada di mana aku berada skrg

    ayah aku seorg yg sporting dan seorang penasihat yg baik
    aku lebih senang berkongsi masalah dgn ayah aku
    ayah aku treat aku mcm anak lelaki die ( dulu lah..kdg2 terbwk2 gak smpi skrg )
    aku slalu di suruh basuh kete n motor die
    wlwpon kat umah ade 4 hero ( adik lelaki aku )

    ayah aku tidak terlampau memanjakan anak2 die dgn wang ringgit n kebendaan
    percaya atau tidak..
    xd astro kat umah
    playstation kat umah
    xd dvd player kat umah
    ktorg tgk muvie mcm tgk wayang ade LCD yg dipancarkan terus ke layar putih ( gune laptop )
    mcm kat dlm kuliah tu.. ( baru je setahun lebih beli )

    Ayah aku seorang yg penyanyang
    klw kene marah ngan emak
    ayah lah pujuk
    tp x bermakne aku x pernah di rotan ayah
    mase kecik2 dlu slalu je merasa sakit di rotan
    dan sebab rotan tu aku jd manusia skrg

    byk pengalaman yg sepatut nye dikongsi dgn mak
    tp aku alaminye di kala ayah di sisi...
    pengalaman ape..tu yg kita nk tau tp aku x leh bg tau..haha

    Kdg2 aku bleh homesick tau x klw wt contest2 mcm ni
    waaaaa.....
    rindu giler kat family
    rase nk blk je mggu ni
    tp byk keje kene settle sblum blk cuti raya cina ni


    Ketika kejauhan
    masihku hangat kasihmu ayah
    betapaku rindukan redup wajahmu
    hadir menemaniku

    Terbayang ketenangan
    yang selalu kau pemerkan
    bagaikan tiada keresahan

    Walau hatimu sering terluka
    tika diriku terlanjur kata
    tak pernah sekali kau tinggalkan
    diriku sendirian

    Ketikaku dalam kedukaan
    kau mendakap penuh pengertian
    disaat diriku kehampaan
    kau setia mengajarku
    erti kekuatan

    Terpancar kebanggaan
    dalam senyummu
    melihatku berjaya
    bilaku kegagalan
    tak kau biarkan
    aku terus kecewa
    dengan kata azimat
    engkau nyalakan semangat
    restu dan doa kau iringkan

    Tak dapatku bayangkan
    hidupku ayah
    tanpa engkau disisi
    semua kasih sayang
    yang kau curahkan
    tersemat dihati.....


    nota kaki : Ayah..kakak janji tuk belajar sungguh2..ikut cakap ayah..akan jaga mak n ayah nnt bile kakak dah mampu.. I love u so much ayah..

    5 Mereka yg baik:

    1. iQa said...:

      dah follow.. hehe.. ^_^

    1. fabulous mariam said...:

      ain..aku pon sayang ayah aku gak..huhuhuhu..
      sedey lak ak bace pos ko ni..

    1. Amir_pali said...:

      sayang sayang mak saya...hehehehehe
      dunno why,I love my mom more than I love my my dad(sebab ayah garang sket kot,hahahahaha)..

      i share everything wif my mom...but,if when come to financial problems,of course laa my dad yg kna jd mangsa kan...hahahahaha

    1. nuRuLain_zAiNi said...:

      huhu...terbalik lah kita mir..
      my mother garang..tp bab duit still ayah..hehe

    1. Eyriqazz said...:

      pandai berpuisi...good luck ya...