• About
  • Parent Page
  • Archives
  • Uncategorized
  • Untuk kesihatan

    Jan 6, 2010
    salam..

    aku dah lame x berjogging.Boleh dikatakan dekat 2 sem aku melakukan aktiviti berjogging. bersukan tu ade lah macam main futsal,main bowling dan berkayak. Kirenye petang tadi satu permulaan lah tuk aku dan rumate2 aku Dayah n Shira. Aku niat nk teman je, bg sokongan moral kat dorang tp bile dah masuk je part senaman aerobik.Memang best giler. Terselah kelembutan aku yg keras mcm kayu. Memang x d bakat langsung nk jd penari...

    Senaman aerobik tu akan diadakan setiap rabu, jam 5.30 ptg bertempat di kompleks sukan UMP. Kire bersyukur jugak lah dok dlm UMP ni. Tak payah berjalan jauh2 untuk bersukan dan ke kelas.Adoi..lupe plak d satu tarian tadi..tarian negeri sembilan yg agak famous di aplikasi kan dalam aerobik..tarian???..aku pernah blaja tarian tu mase jadi fc kat Matrikulasi Melaka dlu. Just lama x diaplikasikan..jadi tunggang terbalik lah tarian tu.huhu..

    Aku nak tekan kat sni, senaman bukan tuk kurus or kurangkan berat badan. Tapi untuk mendapatkan kesihatan yg baik. Mmg lah ade yg amik alternatif ni tuk menjaga badan dan aku x kate bende tu salah pon... Makan tetap makan tuk aku. No diet2..2 kali dalam 1 hari..kene makan..so stop lah berdiet k...klw nk diet pon bukan dengan care tidak makan. Tapi ambik makanan dalam kuantiti yg sedikit. Aku x bpe nk suke lah dgr perkataan die ni..huhu.. Bagi aku selagi kite bleh mngunyah..boleh menelan baik kita makan. Nanti dah tua, x d gigi, lidah pon xd deria sgt..selera pon dah kurang..kan rugi??

    ni ade sedikit gambar2 ptg td waktu aku dan rumate ku......dot..dot..




    ni 2 org rumate aku



    selepas aerobik singgah pasar malam... de satu makan ni aku xpenah pon nampak.. yg ni nama die pon aku lupe..ais krim goyang ??? tul??...tp aku x bli pon..aku tgk je..cz mcm lain dr yg lain.. ingatkan goreng fishball ke dlm periuk besar tu..lalalalala..keJAKUNAN terselah mase ni..



    nota kaki : Letih nye..nak tido awal malam ni..awal ke? dah kol 11.40 dah..tp dok mngadap laptop lg ni.. ^_^

    1 Mereka yg baik:

    1. ILA HonEyBuNNy said...:

      da lama xbersenam neh...ihihiih...makin lemak lak bdn...tido2...gd nite..ihihi