• About
  • Parent Page
  • Archives
  • Uncategorized
  • Nak kaya?

    Jan 30, 2010




    salam..
    sape nak kaya?
    kenapa nak kaya?
    perlu ke kaya?
    kaya kah anda?


    klw duit byk mcm ni tp x bhgia..xbest gak

    aku agak kebosanan hari ni
    nak stdy xd mood
    tgk lah mlm2 nnt mcm ne
    aku stdy mlm nnt

    nak kaya kene stdy elok2
    pointer kene mantap
    baru lah company yg besar pandang
    bukan dr segi akademik je kene bagus

    nak kaya kita kene pandaai bersosial
    kene pandai berkomunicate
    kene pandai ambil peluang
    kene pandai berniaga

    berniaga?
    ye aku ke arah itu
    sambil2 study dlm bidang aku skrg ni
    iatu kejuruteraan awam


    sikit2 lama2 jd bukit

    aku juga boleh dikatakan seorg peniaga
    aku ade buat photostat service
    aku ade on9 bussiness
    aku ade buat bussness makanan ringan

    banyak lagi aku perlu usahakan untuk kaya
    kaya bukan didunia sahaja
    tp aku nak kaya di akhirat juga nnti
    xnk hebat didunia tp diakhirat aku hamba yg hina

    aku x mo mcm tu
    so aku akan sedaya upaya tu seimbangkan
    antara dunia dan akhirat
    xnk terlalu mgejar dunia sehingga melupakan akhirat..


    nota kaki : aku org kaya baru.. duit TAPEM baru masuk.. =p

    5 Mereka yg baik:

    1. HonEyBuNNy said...:

      yeahhh..setuju..bkn sng nak jadi kaya kan..tp bila usaha...insya allah...;-)

    1. Amir_pali said...:

      bukan senang nk jd kaya,bukan susah nk jd miskin n papa kedana...yup,aku setuju...

    1. fabulous mariam said...:

      yess..ain ngah kaya skang boleh lah membelanja ak..bila bole ni?

    1. nuRuLain_zAiNi said...:

      huhu..no prob che yam..
      ko punye pasal kan
      aku blnje aiskrim mcd nnt..
      haha cukkup?

    1. nuRuLain_zAiNi said...:

      huhu...
      anytime je cikyam..
      aiskrim mcd cukup? sunday? mcflurry??hehe