• About
  • Parent Page
  • Archives
  • Uncategorized
  • Kami bersteambot

    Aug 2, 2010
    Salam...
    aku nak cerita tntg makan2 kali ni..
    dah tgh2 mlm gini sibuk nak update pasal makan tghari td kan..

    Bende ni dah rancang 1-2 hari kot..
    alhamdulillah menjadi gak
    wlwpon sepatutnye makan 5 org..

    so kirenye aku satu bilik lah
    semalam shopping bli bahan2 tuk steambot..
    senang je..korang rembat je pape yg ade ( fishball dan seumpama dgnnya )
    bg aku beli yg kilo lg jimat..
    cz bleh bli campur2..

    cara senang je..
    masukkan air ( agak2 korang lah )
    lepas tu campak 2-3 kiub ayam ( korang rase lah..klw dah d rase cube tu xyah cmpak lg cube )
    biarkan mendidih...

    pastu campak bahan2...
    disebabkan ktorg ni..
    sorg x mkn kubis bunga..
    xmkn jagung kecik..
    xmkn carrot..
    so ktorg campak kangkung and cendawan..

    dua2 sayur tu aku xmkan..haha
    so aku mkn ball2 je lah...
    kenyang makan hari ni...
    panas2 gitu..
    bukan susah pon nk buat..






    4 Mereka yg baik:

    1. azmiramin said...:

      ni yg wat gua nk mkn steamboat ni...dah lama kot xmkn.bulan posa ni gua rasa gua nk wat la...

    1. Mohd Adziim said...:

      Steambot rasa cube ayam r ni. Cube tom yam xde? haha~

    1. sop said...:

      kami selalu wat gak steambot cam nih.. mudah, jimat dan puas hati

    1. cik helena said...:

      aduh lama tak makan steamboat!