• About
  • Parent Page
  • Archives
  • Uncategorized
  • Anne dicerai ketika hamil?

    May 26, 2010
    GAMBAR terakhir satu keluarga. Anne, Wafi dan dua buah cinta, Abdul Warits (didukung Wafi) dan Abdul Wafri.



    TIADA angin tiada ribut, kebahagiaan yang pernah dicipta pelakon manis, Anne Ngasri atau nama sebenarnya, Nasriah Ngasri dengan suami yang dinikahi sejak 2006 lalu, Abdul Wafi Hassan bertukar menjadi ribut kedukaan.

    Pasangan low profile ini mengejutkan khalayak sekitar dua bulan lalu apabila mengesahkan mereka bercerai, namun selepas kes didengar di mahkamah minggu lalu, barulah Anne bersedia untuk membuka mulut berkongsi sedikit kisah perpisahan mereka.

    Menjadi ibu tunggal kepada dua cahaya mata lelaki iaitu Abdul Warits dan Abdul Wafri, Anne yang kini baru berusia 25 reda dengan ketentuan Ilahi.

    Malah dia sendiri mengaku, sedang mengandung empat bulan anak bekas suaminya itu. Tetapi benih yang ada di dalam rahimnya tidak mungkin diikat semula dengan ikatan rumah tangga kerana dia dan Wafi, 28 tahun, telah bercerai dengan talak tiga.





    Sewaktu ditemui pada majlis perasmian dirinya sebagai duta produk Aleema, wajahnya tenang sahaja seolah-olah tiada apa yang berlaku. Namun, dalam hatinya, siapa yang tahu bila terpaksa berdepan dengan dugaan besar apabila mahligai perkahwinan yang dibinanya selama lima tahun diakhiri dengan penceraian.

    Menurut Anne, setelah gagal mencari jalan penyelesaian, Anne telah memfailkan permohonan lafaz cerai pada 16 April lalu yang mendakwa suaminya ada melafazkan 'Aku ceraikan kau Anne' di kediaman mereka di Shah Alam pada pukul 11.20 pagi, 25 Mac lalu.

    Pada Khamis lalu pula, Mahkamah Syariah telah menetapkan 14 Jun ini untuk sebutan semula pengesahan lafaz cerai pasangan ini.

    Walau kelihatan susut kerana alahan mengandung, Anne seperti biasa, Anne sentiasa memberikan senyuman manis kepada para wartawan serta teman-teman yang hadir bagi menjayakan majlis tersebut.

    Sebelum menemubualnya, Anne terus berkata: "Kita borak begini lebih elok kan. Masa di mahkamah, saya memang tak boleh nak beri komen apa-apa. Pertama kali katakan, terasa gugup pula."




    KOSMO!: Sejak bila Anne dan Wafi berpisah? Adakah Wafi tahu mengenai kandungan Anne?

    ANNE: Kami berpisah sejak bulan Mac lalu dan masa Wafi melafazkan cerai dia tahu yang saya sedang mengandung.

    Waktu diceraikan, ada tak Wafi terfikir mengenai kandungan Anne?

    Saya tak tahulah apa reaksi dia tentang hal ini.

    Bagaimana dengan perasaan Anne sekarang?

    Bagi saya, ini semua qada' dan qadar. Mungkin jodoh kami tidak berpanjangan. Saya pun dah cuba yang terbaik. Sekarang saya rasa lebih lega. Saya menerima takdir ini dengan hati yang terbuka. Saya menerima apa yang sudah terjadi dan inilah penyelesaian yang terbaik untuk kami.

    Lega dengan keputusan ini?

    Ya. Sebab saya reda dengan ketentuan ini dan lega kerana segala masalah yang dilalui kami selesaikan dengan cara yang baik. Saya pun tak suka antara kami atau keluarga bergaduh.

    Apa punca kalian bercerai?


    Saya tak mahu komen apa-apa dan ia terlalu peribadi untuk saya ceritakan. Dia pun ada keluarga dan saya perlu menjaga hati keluarga bagi kedua-dua belah pihak.


    ANNE bersama anak sulungnya, Abdul Warits.


    Ada gosip mengatakan yang Anne adalah mangsa keganasan rumahtangga. Benar?

    Saya tak mahu komen apa-apa.

    Ada kaitan dengan orang ketiga?

    Maaf, yang ini juga saya tak mahu komen.

    Masih lagi sayang pada suami?

    Ya, masih. Siapa yang tidak sayang suami dan siapa yang mahu rumah tangga mereka berantakan bukan? Tapi ia telah pun terjadi dan inilah jalan terbaik buat kami. Saya reda. Saya percaya, ada hikmah disebaliknya.

    Sudah bersedia bergelar janda?

    Ya, saya dah sedia dan tak risau pun dengan kritikan yang bakal diterima nanti. Saya masih muda dan banyak perkara lagi yang perlu dilakukan. Saya pun tak serik untuk berumah tangga semula pada masa akan datang nanti.

    Anne nampak terlalu tenang, tapi mesti anda menyimpan semuanya sendirian bukan?

    Saya pun tak tahu. Kena redalah. Rasanya dalam hal ini, kita tak boleh tuding jari kepada sesiapa pun kerana dua-dua pun salah.

    Komen Anne bila orang mengaitkan penceraian kalian berpunca daripada badi program realiti televisyen, Sehati Berdansa?

    Taklah. Ini semua kerja Allah S.W.T. Saya percaya hal ini bukan kerana badi Sehati Berdansa. Ada juga yang tidak terlibat dengan program itu juga bercerai.


    ANNE NGASRI kini menjadi duta produk Aleema.

    Dulu ketika Anne baru menjinakkan diri dengan pemakaian tudung, Anne dikritik kerana membuka tudung dalam drama Na-O-Mei. Jadi adakah Anne akan membuka tudung mengikut tawaran juga selepas bergelar janda?

    Saya tak mahu komen apa-apa. Insya-Allah saya akan pakai sampai bila-bila. Alhamdulillah, sejak peminat dan media memberi respons mengenai perubahan saya yang memakai tudung ini, semakin banyak pula tawaran berlakon watak bertudung.

    Apa perancangan Anne kini?

    Pada 26 Mei ini, saya akan mengerjakan umrah mengikut rombongan. Saya tahu, beribadat di mana-mana pun sama. Tapi di sana saya nampak cahayanya dan hasrat ini sudah lama saya inginkan. Sudah dua kali saya ingin mengerjakan umrah dan Alhamdulillah, keinginan buat kali ketiga ini termakbul. Kebetulan tarikh itu adalah ulang tahun pernikahan saya.

    Hak penjagaan anak pula bagaimana?

    Buat sementara waktu, saya yang menjaganya dan setakat ini kami tiada masalah tentang hak penjagaan anak. Lagipun, saya tinggal berdekatan dengan keluarga dan jika tidak dapat menjaga anak-anak kerana penggambaran, saya akan hantar kepada mak saya. Cuma harapan saya, biarpun kami sudah berpisah, anak-anak kami tidak akan terabai. Terutama daripada segi kasih sayang. Saya harap kami akan adil dalam hal kasih sayang ini.

    sumber kosmo

    3 Mereka yg baik:

    1. ardinihumaira said...:

      Anne lebih manis bertudung.... :) untuk kes penceraiannya.. biarkanlah... dah ketentuan... moga mereka sedar apa yang mereka lakukan, dan jalani kehidupan dengan lebih baik selepas ini...

      Big Fish Moment with Pizza Hut

    1. honey amour said...:

      tak sangka betul la..

    1. Huda Luna said...:

      dekat facebook relationship status dorg still married