• About
  • Parent Page
  • Archives
  • Uncategorized
  • Demi cantik

    Feb 7, 2010

    salam..
    aku agak tertarik dengan apa yg aku baru bace kat metro harian mlm ni
    dah nk masuk hari isnin dah baru lah nk mmbace paper hari ni
    tadi pagi td aku dah post entry pasal sukan.
    so malam ni entry pasal kesihatan dan kecantikan plak

    cantik..sape tak nk nampak cantik
    cantik bukan je untuk memikat mereka-mereka yg bernama lelaki
    kadang2 kita dengar kecantikan ni x penting pon tuk memikat hati org lelaki yg penting hati
    disebabkan nak cantik, macam2 boleh dilakukan

    g je hospital ataupun klinik yg mnawarkan perkhidmatan kosmetik surgery
    nak tambah apa?
    tahi lalat..buang tahi lalat?
    tegangkan kulit?
    tukar warna kulit?
    sedut lemak?
    nak hidung macam sHAh rukh khan?
    nk bibir macam sape ek????..ok no komen..

    ade duit macam2 boleh buat..
    tp penah ke pikir risiko dan hukum2 nya
    kalau kita orang islam..
    mesti kita pernah terbaca atau belajar tentang hukum mengubah kejadian Allah
    haram hukum nya

    Islam membenarkan umat nya melakukan perubahan
    pada anggota atau tubuh mereka yg rosak
    akibat kemalangan atau kurang sempurna
    untuk mengembalikan keyakinan diri.
    Bukan untuk ditayang-tayang.

    Ketaksuban manusia terhadap kecantikan kadangkala tidak masuk akal.
    Mereka bukan saja sanggup berbelanja besar untuk cantik,
    tetapi turut menggadai nyawa apabila
    menyerahkan tugas ‘mengubah suai’ kepada doktor yang tiada kepakaran dan kurang pengalaman.

    Di negara kita pun ada beberapa kes kematian akibat rawatan sama.
    Yang sedihnya, mereka bukan tidak cantik tetapi tidak puas dengan kecantikan yang ada.

    ok layan r gambar2 akibat daripada kosmetik surgery yg tidak berjaya
    muka asal dah cantik dah aku rase
    tu pun x puas lagi
    manusia tidak akan berasa puas dengan ape yg mereka ada
    setuju?


    nota kaki : cukup lah dengan apa yg tuhan kurniakan pada kita =) kalau ade yg salah tegur lah k

    2 Mereka yg baik:

    1. topo said...:

      demi cantik yang memakan diri.. hohoho

    1. cik EPAL said...:

      buat apa la cocok cocok