• About
  • Parent Page
  • Archives
  • Uncategorized
  • Kenapa mereka pilih tandas

    Mar 14, 2010
    Tempat : Kelas Tkn 6 Melur
    Situasi : Pelajaran Bahasa Melayu. Cikgu Sahab meminta pelajar menghuraikan pendapat dan pandangan masing-masing mengenai tajuk "Kenapa Remaja Melakukan Maksiat Dalam Tandas Awam"

    Sharifah Aina Binti Jeffry Anas : pada pendapat saya, remaja yang sanggup melakukan maksiat dalam tandas adalah dari kalangan mereka yang tidak berkemampuan menyewa bilik hotel.

    Zakaria Bin Mohammad Khuzairi : Saya tidak bersetuju kerana ada diantara mereka yang datang dari golongan berkemampuan tetapi masih melakukan perkara sedemikian.

    Khairil Osman Bin Abd. Rahman : Menurut firasat saya, remaja tersebut berada dalam keadaan kelam kabut. Tak sempat cari hotel. Dan sebab utama yang lain, mereka buta tentang agama.

    Sofri Sufian Bin Ahmad Azlan : Saya tidak bersetuju bahawa pelajar tersebut buta tentang agama.

    Khairil Osman Bin Abd. Rahman : Kenapa pulak? bukankah umat yang melakukan maksiat sebegini sebenarnya tidak tahu atau tidak menghayati pendidikan agama?

    Cikgu Sahab : ( bertanya kepada Sofri Sufian Bin Ahmad Azlan) Mengapa kamu tidak bersetuju dengan pendapat Khairil Osman Bin Abd. Rahman?

    Sofri Sufian Bin Ahmad Azlan : Sebenarnya mereka amat arif dengan agama. Sebab mereka tahu yang malaikat TIDAK akan masuk tandas. Oleh itu, jika mereka melakukan maksiat dalam tandas, malaikat tidak dapat menulis amalan buruk yang mereka lakukan.

    Cikgu Sahab : ?!!



    nota kaki : walaupon xd malaikat masuk dalam toilet tu..tuhan tu maha melihat..jgn kata dalam tandas..dalam lubang jamban pon tuhan nmpak

    9 Mereka yg baik:

    1. Jimmy said...:

      LOL!~

      EPIC! I love this!

    1. fakhruddin said...:

      Haha. budak tu gak pandai XD

    1. nuRuLain_zAiNi said...:

      hehe..btul2 bdk2 skrg dh bijak

    1. aku zaty said...:

      adesss..
      bijak tol budak tuh..
      hee~

    1. HonEyBuNNy said...:

      ish3...bdk2 zaman skrg.......

    1. Mr Kamikaze said...:

      macam2 jer budak2 skrg nie..
      buat maksiat kat dlm tandas pun jadi..
      buang bayi pun dlm lobang tandas jgk..

    1. Miss Q said...:

      seyes?? jamban kan busuk! esp jamban awam!

    1. Kyuubi_85 said...:

      haha. bijak2.. tp org jijik ke buat dlm jamban tu? pegi la dalam semak ke, ok skit.. :D

    1. crazy_labelle said...:

      haha... tandas awam msia da la kalangan pling teruk di dunia... lain la toilet kat dubai... tido atas lantai pon ai rela...