• About
  • Parent Page
  • Archives
  • Uncategorized
  • No sweat!

    Mar 26, 2010

    Salam sejahtera dan selamat tengahari

    anda ada masalah dengan mencari deodarant yg sesuai?
    mengalami masalah berpeluh dibahagian ketiak dengan hebatnya?
    atau dengan kata lain ketiak menangis..hehe
    malu dengan keadaan sebegitu?

    Masalah ini juga akan menimbulkan bau yang akan menjatuhkan imej kita lagi
    tentu2lah bau busuk kan
    So kita akan rasa rendah diri
    tak yakin bile berhadapan dengan orang lain
    umpama kita mempunyai masalah " Gigi Kuning"

    Kadang2 masalah ini akan menyebabkan ketiak kite gatal
    so mungkin ada bakteria..
    dan boleh menyebabkan berlaku nya penyakit kulit dibahagian ketiak
    bahaya ni huhu

    Selalu kalau keluar orang akan tegur anda.. tak pakai deodarant ke? deodarant ape?
    Malu lah kalau perkara ni berlaku kat kita..
    Sedikit tercemar pandangan orang terhadap kita.. " pengotor nye"
    Walaupon ade pepatah yang mengatakan "dont judge the book by its cover"

    Kadang-kadang sebelum kita nak kenal dengan orang..
    kita akan tengok penampilah die dulu..
    kalau aku tengok rambut lelaki tu..bg pihak kaum hawa lah
    kemungkinan akan ada yang tegok dari segi kebersihan baju, kasut..

    Ada juga yang mengalami masalah ini
    akan menggelakkan memakai baju2 yang berwana terang..
    contoh putih..oren dan kunig..cz takut nampak kesan peluh..malu beb!



    Tuk kaum lelaki pula aku xtau..haha..sebab aku perempuan..
    So agak penting jugak lah untuk kita memastikan "no sweat" di bahagian ketiak kita..huhu
    Ada gak yang susah yang nak buat pilihan sama ada nak gune deodarant yg jenis spray atau roller..

    Aku gune spray..
    alhamdullilah No Sweat!
    tak kisah lah g jogging ke..
    tido ke..tetap No Sweat!



    Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS. Auditions are now open! Check it out at www.projectalpha.com.my/auditions

    nota kaki : kita mahu orang dekat dengan kita bukan jauh dari kita..

    1 Mereka yg baik:

    1. Mr Kamikaze said...:

      Klu ketiak tue dah selalu jer bepeluh...
      kepitkan jer tisu kat ketiak tue...hahaha